Mam pytanie dotyczące malowania farbami tradycyjnymi (akrylowymi) oraz wodnymi. O ile mi dobrze wiadomo te drugie wywierają mniej negatywny wpływ na środowisko, ale są droższe w eksploatacji (wymagany specjalny sprzęt, kabiny malarskie itp.).
Pytanie moje idzie w kierunku :
Czy w "dzisiejszych czasach" legalnym jest malowanie farbami akrylowymi w "przydomowych warsztatach" oraz czy unijny przepis dotyczący zakazu lub ograniczenia ich używalności obowiązuje już w naszym kraju. Byłbym wdzięczny jednocześnie za podanie konkretnego linka/ numeru dyrektywy unijnej bądź zapisu z naszego krajowego dziennika ustaw.
Autor: man (---.nplay.net.pl)
Data: 2010-01-13 13:19:30
Znalazłem takie coś: art. 181 ust. 1 pkt. 2, art. 183 ust. 1 i art. 220 ustawy prawo ochrony środowiska (t.j. dz. u. z 2008 r, nr 25 poz.150)
Usługowe zarobkowe lakierowanie samochodów konwencjonalnymi lakierami w małym garażu, zgodnie z przepisami jest zabronione. W praktyce jeżeli ktoś się decyduje na wodę to tylko dla ściemy przed kontrolą a i tak robi tradycyjnie. Poza tym duże lakiernie przemysłowe bez problemu uzyskują pozwolenie na stosowanie lakierów konwencjonalnych np poliuretanowych.
Nie ma się co oszukiwać lakiery wodne są o wiele gorszej jakości, mają o wiele gorszą trwałość oraz wytrzymałość na czynniki zewnętrzne. W przemyśle lotniczym oraz stoczniowym nigdy nie będą stosowane. To taka sama ściema jak oszustwo cieplarniane. Po prostu ktoś komuś obiecał na tym zarobić.