Strona główna | Kontakt 
  Travel Images: Tunisia, Croatia, Santorini
  
O farbach
Artykuly
Porady
Teoria
Forum
Kontakt




phorum - Farby -
Farby

 Nowy temat  |  Spis tematów  |  Przejdź do wątku  |  Szukaj  |     Nowszy wątek  |  Starszy wątek 

Strony: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 |
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: Robert (195.116.149.---)
Data:   2004-10-14 21:00:22

Witam ponownie,Sebastian,jesli jeżdzisz z Tarnobrzega do Rzeszowa to na 40-stym kilometrze mieszkam i po kontakcie telefonicznym możemy się spotkać i porozmawiać bardziej przedmiotowo.Sądząc z opisu Twoich czynności to błąd tkwi w zbyt małej liczbie warst bazy.Malowanie bazą wymaga nałożenia co najmniej trzech warstw,a w przypadku kolrów słabo kryjących i srebrnych cztrech do pięciu.Jesli nałożyłeś dwie warstwy i pokryłeś całkowicie element to z pewnością warstwy był zbyt grube.Na przedni błotnik w sierce potrzeba od 0,1l do 0,15l gestej bazy plus rozpuszczalnik do niej.Proporcja rozpuszczalnika jest ściśle określona przez producenta bazy i nie należy jej zmieniać.Poza tym przemywanie bęzyną ekstrakcyjną jest dużym błędem ponieważ zawiera ona tłustawe substancje,które po odparowaniu bensyny na czystym szkle widoczne są w postaci białawego osadu.Mogą one wpływać na ułożenie ziarna w malowanej bazie.Najczęściej popełnianym błędem jest odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną przy pomocy szmatki,i do tego polewanie zbyt obfite,co powoduje w przypadku niedokładnego wytarcia benzyny smugi na bazie w kształcie i formie ruchów ręki przy przemywaniu.Malowanie ciniutkimi warstwani bazy z dużą ilością powietrza powinno zapobiec temu efektowi.BAZĄ NIE MOŻNA MALOWAĆ TĄ SAMĄ TECHNIKĄ CO LAKIEREM,AKRYLEM,CZY AUTORENOLAKIEM.ILOŚĆ FARBY DO POWIETRZA POWINIENEŚ ZMNIEJSZYĆ LUB ZNACZNIE PRZYSPIESZYĆ RUCHY RĘKI.W razie niejasności dzwoń.607-17-56-89. Dysza 1,1 jest za mała ale pojedyncze małe elementy da się przyzwoicie pomalować. Robert.

Odpowiedz na tę wiadomość

 Reklama ...

 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: Robert (195.116.149.---)
Data:   2004-10-14 21:50:45

Po obróbce szpachli podkładujcie całe elementy podkładem np.5;1 NOVOL lub innym o dobrych parametrach.Standardowy metalic składa się z bazy[mieszanka ziaren,pigmentów]rozpuszczalnika do niej,lakieru bezbarwnego ,utwardzacza do lakieru i rozpuszczalnika .Bazę po rozpuszczeniu z rozpuszczalnikiem nakłada się trzy do pięciu warstw.Każdą kolejną warstwę zaraz po wyschnięciu poprzedniej.Po wyschnięciu ostatniej mieszamy lakier z utwardzaczem i rozpuszczalnikiem w proporcji podanej przez producenta , i malujemy dwie do trzech warstw.Pierwsza warstwa lakieru nie może być zbyt gruba ,gdyż moż spowodować miejscowe przebarwienia bazy.Pistolet do malowania metalikiem koniecznie musi posiadać regulację szerokości strunienia,i na szerokim wachlażu równomiernie,bez dziur rozpylać zarówno bazę jak i lakier.Jest to jeden z niezbędnych warunków do uzyskanie satysfakcjonującego efektu.Do pomalowania KUBY potrzeba 2 do 2,5 litra gęstej bazy i podobną ilość lakieru.W przypadku firmowych produktów koszt samej tylko farby [baza lakier i dodatki] na całość ,, mesia ,,to 700,00 do 900,00 co nie jest małą kwotą .Nojtańsze metaliki na rynku potrzebne do pomalowania wozu tej wielości kosztują od 320,00zł do 400,00 zł.Wybór to kwestia zasobności portwela , bo co do własności technicznych to nie ma wątpliwości co jest lepsze.Znam człowieka który odrestaurował ,,kubę'' od podstaw i zajmuje się takimi sprawami profesjonalnie.Jeśli macie życzenie to mogę dać namiary na niego w celu uzyskania informacji dotyczących,, mesia ''.Sam jestem w posiadaniu samochdu TOYOTA CRESSIDA Z 1978 I do pełni blasku jeszcze kupa roboty a wóz pochłoną już około 8 000,00zł z czego zakup auta to 300,00zł.Nie jest to tanie chobby ale cóż warte było by życie gdybyśmy wszyscy jeżdzili polonezami [czytaj - pełzacz asfaltowy]. W razie pytań kontakt 6067-17-56-89
Pozdrawiam Robert.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: Krzysztof (---.master.pl)
Data:   2004-10-19 19:15:06

Chciał bym pomalować elementy plastikowe na konsoli . Jak to zrobić aby uzyskać efekt gładkiej powierzchni (bez zbędnych chropowatości).

Odpowiedz na tę wiadomość
 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: Andrzej (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data:   2004-10-19 22:17:32

Witam !
Moje pytanie i prośba o poradę dotyczy sposobu na zamaskowanie niewielkich( ~4--6mmkw.) odprysków lakieru na masce od kamieni. Lakier metalik. W niektórych odpryskach już widać korozję.Takie ubytki z pewnością nie uzasadniają malowanie całego elementu.
Andrzej

Odpowiedz na tę wiadomość
 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: tomasz (---.zmigrod.jarsat.pl)
Data:   2004-10-20 21:51:35

poszukuje materiałów np:książki, czasopisma technicznena temat nowej technologi sikkens ABP ,ACP dostałem prace w serwisie potrzebyje sie troche doszkolić

Odpowiedz na tę wiadomość
 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: cyniu (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data:   2004-10-23 01:16:02

Witam.
NA wstępie zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem w tym temacie.
Mam problem z korozja na nadkolach.Nie chciałbym (z powodów finansowych) wstawiać teraz auta do lakiernika.Planuję zrobić to wiosną.Obawiam się jednak, że korozja po zimie może być już na tyle poważna ze nie obejdzie się bez prac blachraskich.Prosze o porade w jaki sposób i jakimi środkami wykonać zaprawki aby po zimie moje auto nie zostało bez nadkoli:) Teraz chyba jest jeszcze szansa to uratować.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc

Odpowiedz na tę wiadomość
 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: Robert (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data:   2004-10-24 21:33:24

Jeśli korozja nie wynika z zewnętrznych mechanicznych uszkodzeń to masz bankowo dziury na wylot,i żadne cud środki ,farby itp. nie pomogą.Proponuję wymienić całe reperaturki lub nic nie robić, bo zaprawkowanie nie ma najmniejszego sensu.Jedynie ''na giełdę '' pomaga podmalowanie skorodowanych nadkoli.Dziury na wylot mają czasami bardzo niepozorny wygląd,parchy lakieru jednak po oszlifowaniu zostawiają malutkie czarne punkty,i to przez nie powietrze dociera pod farbę,szpachle,i podkłady,wzbudzając na nowo korozję.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: krzysiek (---.lubnice.sdi.tpnet.pl)
Data:   2004-10-27 16:18:02

no cześć Robert zastosowalem się do twoich instrukcji i efekt byl zaje.....! choć jakby się dokladnie przyjrzeć to jest cień . A po pomalowaniu musialem pomalować całe auto clarem !i poco mi to było efekt byl super i mój sąsiad napalil się tak że powiedzial że jak mu sweterka nie sprzedam to mi go ukradnie więc sprzedalem !ale kupilem lagunę 95r i też muszę zrobić zaprawki a to zielony metalik numeru nieznam ! czy tak samo robi się zaprawki na metaliku jak na akrylu? Dziękuję bardzo za wskazówki jednak fachowa rada pomaga!kupilem tą lagunę za kasę za golfa i jeszcze zostalo ale szkoda mi go bylo! pozdrowionka Krzysiek.

Odpowiedz na tę wiadomość
 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: Jacek (---.timsi.pl)
Data:   2004-10-28 13:08:01

Witam,
przyłączam się do pytania Andrzeja, które zaginęło gdzieś we wcześniejszych wątkach bez odpowiedzi.
Jak poradzić sobie z niewielkimi odpryskami na srebrnym metaliku (4-6mm) po kamykach lub na krawędziach dżwi (od otwierania) ? W niektórych jest lekka korozja. Łącznie jest ich z 5 czy 6 w mało widocznych miejscach, więc chętnie bym to zrobił sam. Czy metoda: zeszlifować rdzę do żywego, nanieść zapałką trochę coriny, a na to kroplę lakieru renowacyjnego jest naiwna, czy można tak zrobić ? I czy są dostępne lakiery renowacyjne do metaliku w takich małych śmiesznych buteleczkach ? A jeśli tak to czy osobno baza, osobno bezbarwny ? Czy jest coś takiego jak bezbarwny w sprayu i czy ma sens użycie takiego tworu?
Czy takie zaprawki można potem zapolerować ręcznie, a jeśli tak to jaki środek powszechnie dostępny (w ilościach nie hurtowych) byłby najwłaściwszy ?
Inne mój problem: na poziomej płaszczyźnie progu (pod dżwiami) po stronie kierowcy lakier "wyślizgał się" od wsiadania, tak że widac podkład. Jak to zabezpieczyć, żeby się dalej nie degradowało ?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie jak zabezpieczyć te miejsca.
Pozdrawiam,
Jacek

Odpowiedz na tę wiadomość
 
 Re: Lakiernictwo samochodowe
Autor: Robert (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data:   2004-10-29 22:58:53

OD KOŃCA ZACZNĘ,próg trzeba oczywiście pomalować i w aucie o większej wartości zdecydowanie odradzam amatorskie manewry.Po poprawnym wpyleniu progu możesz nakleić tam taśmę bezbarwną lub czarną [specjalny rodzaj taśmy produkcji np. firmy 3M .] W niektótych nowszych samochodach fabrycznie takie taśmy się nakleja.Zaś jesli chodzi o odpryski od kamieni to pozbawione ich są tylko auta które nie jężdżą [ a po co komu taki wóz ].Aby bez śladu zlikwidować te defekty trzeba zozszlifować powierzchnię do blachy na większym odcinku , zapodkładować i pomalować cały element. Od zabawy w wykałaczki,zapałki itp,dużo lepsze są bierki ,szachy lub karty a skutek taki sam . Cudowne właściwości antykorozyjne wynalazków typu HAMMERITE , CORRINA,CORTANIN ,CORIZON itp,pod względem skuteczności są porównywalne z wapnem prosto z doła. ŻADEN Z WYMIENIONYCH ŚRODKÓW ABSOLUTNIE NIE JEST WART STOSOWANIA,natomiast informacja jakoby CORRINA była stosowana do malowania okrętów,jest wielkim nieporozumieniem [ oszustwem ].No chyba że w latach 30-stych przed II wojną światową. AMATORSKIE USUWANIE ODPRYSKÓW LAKIERU JEST NIESKUTESZNE WIĘC PO CO TRACIĆ CZAS .

Odpowiedz na tę wiadomość
 Wyświetlaj drzewo   Nowszy wątek  |  Starszy wątek 



 
 Odpowiedz na tę wiadomość
 Twoje imię:
 Adres e-mail:
 Temat:
  jestem maszyną
jestem człowiekiem

 



Polityka prywatności | Copyright © 2000- 2014 Biuro RCS | Webdesign | Hosting | Fotografia cyfrowa